網頁

2014-12-11

聖誕歌Tab譜:Hark! the herald angels sing

為了使初學的朋友更容易掌握和享受彈奏樂趣,整首歌只用了:「姆指掃一下,再彈兩個單音」的模式去編制的。而掃的地方大多是大家已熟悉的和弦手型,Enjoy!



網上找來,第二和第三節的歌詞:

Verse 2
Christ by highest heav'n adored
Christ the everlasting Lord!
Late in time behold Him come
Offspring of a Virgin's womb
Veiled in flesh the Godhead see
Hail the incarnate Deity
Pleased as man with man to dwell
Jesus, our Emmanuel
Hark! The herald angels sing
"Glory to the newborn King!"

Verse 3
Hail the heav'n-born Prince of Peace!
Hail the Son of Righteousness!
Light and life to all He brings
Ris'n with healing in His wings
Mild He lays His glory by
Born that man no more may die
Born to raise the sons of earth
Born to give them second birth
Hark! The herald angels sing
"Glory to the newborn King!"

中文有多一節:

Verse 2
基督本有神形像,基督原是永遠王,
竟在末世從天降,生於童女成人狀;
神性穿上血肉體,道成肉身何奧祕,
甘願作人同人住,以馬內利是耶穌,
甘願作人同人住,以馬內利是耶穌。

Verse 3
歡迎天來和平王,歡迎公義的太陽!
帶來生命與亮光,使人復活醫人傷;
虛己撇下祂榮光,降生救人免死亡,
降生使人得重生,降生使人能高升,
降生使人得重生,降生使人能高升。

Verse 4
萬人救主眾生望,願你來住我心房,
神而人者女人裔,為我你毀眾仇敵;
歡唱我心要歡唱:基督今作我心皇!
榮耀在天歸於神,平安在地我蒙恩,
榮耀在天歸於神,平安在地我蒙恩。

沒有留言:

發佈留言